Search This Blog

17 Temmuz 2016 Pazar

Sosyal Medya ve Görsel Kültür

Google Görseller, (2016)

    Görsel kültür görebildiğimiz her şeydir. Topluma şahsiyet ve kimlik kazandırır. Bireylere sürekli mesajlar vererek algı oluşmasını sağlar, farklı çağrışımlara ve düşünsel faaliyetlere zemin hazırlar. Görsel kültürde görülen şeyin ne olduğu önemsenmezken izleyen bireyler ve toplum için ne anlam ifade ettiği esas önemli noktadır. 

     Günümüzde artık üretilen her kültür nesnesi yazılı değildir. Daha çok duyma ve görmeye dayalı olarak çeşitlilik göstermektedir. İnsanlar kendi duygu ve düşüncelerini aktarmak için çokça görsel öğe üretmekte ve artık kendilerini bu görsel öğeler ile ifade etme yoluna başvurmaktadır. Bu durum insanların kültürel belleklerini ifade etmeyi, tecrübelerini yansıtmalarını ve bunları yönlendirmelerini sağlar. Aynı zamanda görüntüler değer yargılarını değiştirir ve hayata farklı bir açıdan bakmayı öğretir.
     Görsel kültür, çağımız bilgi teknolojilerinin beslendiği bir dönem sayesinde ortaya çıkmıştır. Çünkü kültür görüntü teknolojileri ve çeşitli kitle iletişim araçları ile gelişim göstermektedir. Televizyonlar, cep telefonları, ekranlar, internet sürekli görüntü üreten kültürün oluşmasına, gelişmesine ve üretimine katkı sağlamaktadır. Buna benzer çeşitli kitlesel araçlar yardımı ile paylaşılan ürünler sosyal medyaya sunulur. Bir anlık bir ürün milyonlarca izleyici bulur ve izleyicileri doğrudan ya da dolaylı şekilde etkiler ve bir düşünme ortamına sevk etmeye başlar.
     Düşüncenin olması için görüntüye ihtiyaç vardır. Günümüzde niteliği amacı ve ne olduğu gözetilmeksizin her birey bir medya işletmesi gibi sürekli bir görüntü yayını içerisindedir. Büyük bir kurum olmaksızın sinema ve fotoğraf yayını oldukça sık karşılaşılan bir durum haline gelmiştir. Öyleyse yaygınlaşmanın da arttığını söylemek mümkün olur. Karşılıklı paylaşımlara yorumlar beğeniler ve farklı görsel yanıtlar eklendiğinde genişleme de aynı oranda artmaktadır. İçinde bulunduğumuz sosyal ağ nedeniyle farklı bağıntılar ortaya çıkıyor ve insanlara öğeleri paylaşma olanağı sunan ağlar böylece sosyal medyanın ortaya çıkmasını sağlayarak görsel kültürün günümüz önemini de doğrudan etkilemiş oluyor.
---------------


Aygül, A. (2013). Güncel Sistemden Estetik Eğitimine Bir Öneri: Görsel Kültür Kuramı, Turkish Studies, Volume 8/9, 705-714.
Çakır, M. (2014). Görsel Kültür ve Küresel Kitle Kültürü. İstanbul: Ütopya Yayınları
Demir, M. (2015). Görsel Kültür Kavramı ve Sanat Eğitimi İle İlişkisi. (Erişim Tarihi: 17 Temmuz 2016), https://prezi.com/59rjo0i6hx38/gorsel-kultur-kavrami-ve-sanat-egitimi-ile-iliskisi/
Paklacı B, (2014), “Görsel Kültürün Sanatsal Boyutu” Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Görsel Kültür Anabilim Dalı, Edirne.
Tuncalp, 2013, Kime Göre Görsel Kültür Nedir?, Görsel Kültür ve Sanat, (Erişim Tarihi: 17 Temmuz 2016), http://svcntnclp.blogspot.com.tr/2013/12/kime-gore-gorsel-kultur-nedir.html
Ucar, F. (2013). Fikret Ucar’s Videos. (Erişim Tarihi: 17 Temmuz 2016), https://vimeo.com/user4909943/videos/page:2/sort:date

Uçar, Ö. , Uçar F., Kılıç, L., Orhan, N., Taşçıoğlu, M. (2011). Görsel Kültür, Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder